1.) De docent toont aan op methodische wijze ICT-gebruik te analyseren om zo systematisch verbeterpunten in zijn lespraktijk toe te passen en te beoordelen op effectiviteit  

Zoals al eerder benoemd probeer ik op de hoogte te blijven van de verschillende ICT toepassingen, die zeker binnen aardrijkskunde mogelijkheden bieden. Ook heb ik al aangegeven dat ik van in een toetsvorm checken hoe ver de leerlingen zijn met bepaalde theorie, ben gegaan naar kahoot of socrative als evaluatiemiddel. Ik heb dit ook beoordeeld op de effectiviteit, door bijvoorbeeld te zeggen dat het makkelijker is voor de leerlingen om dan theorie te leren, en een goeie evaluatiemethode is omdat het simpel na te kijken is. En de leerlingen het een leuke methode vinden (zie foto bezig met kahoot)

Ik denk dat het maken van dit ICT portfolio ook een mooi voorbeeld geeft van het steeds willen ontwikkelen van verschillende ICT methode's die ik eventueel kan toepassen in lessen. 

 

2) De docent toont aan dat hij zoekt naar (interdisciplinaire) samenwerking met collega's die in een vergelijkbare situatie rondom ICT en onderwijs verkeren. 

Ik heb tijdens bijvoorbeeld intervisie tijdens stages hier veel met medestudenten over gehad. Hoe pakken zij ICT binnen een les aan en kan dit eventueel ook voor mij werken. Ik probeer hier veel met leerlingen en coaches tijdens stage over te praten. Zo hielp ik mijn vroegere coach wel eens met ICT en hoe hij hiermee moet werken tijdens zijn lessen etc.. (zie foto in volgend kopje; waar ik mijn huidige coach help met uitleg hoe de laptop aan te sluiten op het bord).