1) De docent toont aan dat hij de benodigde faciliteiten, hard,- en sorftware kan organiseren

De gegeven lessen op stage bewijzen dit al, verder ziet u al terug in het ICT portfolio dat ik dit meerdere keren bewezen heb. Wanneer ik de presentatie geef werk ik hier natuurlijk ook aan.

2) De docent toont aan dat hij de schoolregels ten aanzien van ICT toepast en in staat is deze te vertalen binnen zijn onderwijscontext, 

De scholen waar ik tot nog toe hadden allen strenge regels met betrekking tot ICT gebruik van de leerlingen, echter is uit mijn ervaring gebleken dat elke docent hier anders mee omgaat. Ik moet ook toegeven dat ik persoonlijk niet een bezwaar heb tegen het gebruik van mobiele apparaten zo lang ze de les maar ondersteunen. Zo loop ik nu stage op een school, waar ik een iPad klas heb, wanneer we dan bezig gaan met de iPad wil ik dat ze een app gebruiken en loop ik zo veel mogelijk rond omdat de kinderen anders spelletjes of niet nuttige sites gaan bekijken. Dit probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen omdat ze dan de concentratie verliezen (wat ze sowieso al sneller doen door gebruik van de iPad), en dan krijg ik ze ook amper weer bij de les. De school heeft helaas niet bepaalde apps of spelletjes geblokt en zo kan de leerling eigenlijk alles doen op de iPad wanneer er geen controle is. Hier ben ik niet weg van. Regels zijn wel dat ik geen geluid uit de iPad wil horen, foto's van het bord mochten ook niet gemaakt worden omdat de powerpoints later toch allemaal gedeeld werden via magister. Hierdoor merkte ik wel dat de leerling geen aantekeningen maakten, omdat ze het later toch terug konden lezen. Tijdens mijn andere stages was het gebruik van ICT door de leerlingen veel minder en dat mocht ook niet van mij (ik sloot aan bij de schoolregels), tenzij de docent anders aangaf. 

Op alle scholen waar ik rond gelopen heb is de docent altijd de laatste die het lokaal uitgaat, en de boel achter laat. Ook mochten de leerlingen niet aan de ICT middelen zitten zonder toestemming. Dit waren maatregelen welke leerlingen algemeen accepteerden.

3) De docent toont aan dat hij ICT betekenisvol en efficiënt kan inzetten rekening houdend met de grootte en diversiteit van een groep leerlingen

Ik gebruik veel ICT ter ondersteuning van mijn lessen, en doe dit afwisselend met filmpjes,plaatjes of stukjes tekst, zo sluit ik dus al aan bij de verschillende leerstijlen in de klas. Ik probeer ook veel uit te leggen op verschillende manieren met ondersteuning van ICT omdat ik weet dat de groep er divers kan zijn, en de leerlingen allemaal op verschillende manieren leren. Tijdens mij P-Taak actief leren heb ik ook actief ICT ingezet (al eerder bewezen), en ik merkte dat dit erg goed werkte voor bepaalde leerlingen en voor anderen minder. Sommigen konden erg goed omgaan met de vrijheid en het gebruik van ICT, anderen juist weer minder en willen dat ik de ICT ontwerp voor hun en daarbij uitleg.