1) De docent toont aan dat hij de actieve kennisconstructie van zijn leerlingen bevorderd met behulp van ICT.  

Hiervoor kan ik in een les gebruik maken van mindmeister, dit doe ik zelf wel wanneer ik mindmaps maak. Het is namelijk gratis en super handig om mindmaps via deze site te maken omdat je ze daadwerkelijk kan opslaan en later terugvinden, terwijl ik mndmaps op papier altijd kwijt raak. Echter heb ik nog geen gebruik gemaakt van mindmeister binnen lessen omdat de ICT mogelijkheden van de leerlingen binnen de stagescholen die ik gehad heb, door mij als niet toereikend werden beschouwd, nu echter zal ik het wel eens kunnen gaan gebruiken omdat ik nu een iPad klas lesgeef. De leerlingen moeten hiervoor alleen wel inloggen op de site.

2) De docent toont aan dat hij het leren leren van zijn leerlingen ondersteunt en bevordert met behulp van ICT.

Ik heb hier erg weinig ervaring mee omdat ik nog nooit zo'n lange periode ergens heb gelopen en eigenlijk altijd ergens binnenval om hier echt oprecht mee bezig te zijn. Dit wil ik dan ook volgend jaar tijdens mijn LIO wel op gaan pakken zodat ik goed bij de leerling kan aansluiten met mijn lessen. Ik heb wel eens digitaal feedback gegeven op een logboek van leerlingen (tijdens p-taak actief leren).

3) De docent toont aan dat hij de synchrone- en asynchrone samenwerking en communicatie tussen de leerlingen en docent op een gepaste manier faciliteert door gebruik te maken van ICT

Zoals gezegd liep communicatie met de leerlingen eigenlijk altijd face to face, of na de les, of dat leerlingen me kwamen opzoeken in de lerarenkamer. Ik heb een maal gecommuniceerd met de leerlingen maar dit verliep via de werkmail van mijn coach, omdat ik de leerlingen van hem niet mijn eigen mail mocht geven. Via de app of facebook wil ik nimmer communicatie hebben met de leerling, en dus eigenlijk alleen via de mail. Maar dat is dus nog niet echt voor gekomen.

Maak jouw eigen website met JouwWeb